28.12.2013

Kuka? Mitä? Miksi?

Päätinpä nyt näin lauantain kunniaksi pyöräyttää blogin käyntiin - "Kun ei ollut nyt muuta tekemistä" :) Ei vaan, olen tätä pohtinut jo pidemmän aikaa. Aiemminkin oon yrittänyt blogia kirjoitella, mutta ei oikein koskaan ole ottanut tuulta purjeisiin. Aiemmat blogit ovat vähän jääneet sivummalle, kun tuntui, että sisältö alkoi junnaamaan paikallaan.

Miksi sitten nyt päätin tämän kirjoittelun aloittaa? Koska nyt haluan elämääni uudenlaisen suunnan ja uudet polut joita pitkin tallata. Tästä blogista saakin tulla mulle paikka, jossa purkaa tuntoja matkallani - eli eräänlainen päiväkirja siis! Toivottavasti täältä saan myös tukea, kun sitä tarvitsen. Matkasta tulee varmasti kivikkoinen, mutta toivottavasti ne tulevatkin esteet on voitettavissa ;)


Eli siis hiukan itsestäni ja tämän hetkisestä tilanteesta: Blogin takana kirjoittelee reilu parikymppinen savolainen naisen alku, jolle on nyt alkanut riittää oma elämä epäterveellisini tapoineen ja vähäisine liikkumisineen. Haluan saada elämälle uuden paremman ja terveellisemmän suunnan. Miksi sitten nyt näin? Koska vaaka näytti joulun alla lukemia 74. Korkein lukema ikinä! Se sai kyllä palan nousemaan kurkkuun ja kyyneleen silmäkulmaan. Miten ihmeessä olen voinut itteni tähän kuntoon laskea? Jotta saatte hieman tajuntaanne kuinka pahaan jamaan olen itteni laskenut, niin pituuttahan tästä varresta löytyy likimain 160. Eli kehossa on siis painoa AIVAN liikaa.

Mutta en halua nyt aloittaa mitään äkillistä dieettiä ja liikuntapyrähdystä, jotta lukemat vaa'alla laskisi. Vaan tarkoitus olisi pienin keinoin muuttaa elämäntapojan terveellisimmiksi ja sitä kautta myös saada omakuvaa ja omaa peilikuvaa muutettua parempaan suuntaan. Pienin askelin siis etiäpäin!


Mutta tervetuloa seuraamaan päiväkirjaani kohti parempia polkuja. Toivottavasti nautitte matkasta!

4 kommenttia:

  1. Löysinpäs. Pikkasen oli haastetta matkalla, mutta onneks on Google ystävä joka ei petä koskaan :D
    Minun näkökulmasta sinun tilanne ei ole ollenkaan paha. En nimittäin ole itekään kun sua 3cm pidempi ja jokusen (kymmentä)kiloa painavampi. Ole onnellinen että havahduit asiaan nyt, etkä vasta kun tilanne on tosi pahana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks löysit perille :D Enpä tajunnu ite jättää linkkiä kommenttiin.
      Niin totta puhut, mutta ei tää tilanne hyväkään ole! Mulla on tullut näitä kiloja ihan "huomaamatta" tässä muutaman vuoden sisällä. Ihan kauheeta ajatella näin jälkikäteen kuin salakavalasti ne kilot on kertyny. Ja ihan mun omaa tyhmyyttä ja laiskuutta vaan.

      Poista
  2. Moi! Lisäänpäs sut lukulistalle. Onnea matkaan! :)

    VastaaPoista